Wednesday, January 24, 2007

MSN iletileri üzerine psikolojik bir araştırma


Nickin yanında italikle yazılı olan yerin Türkçesi "kişisel ileti" imiş. Ben de yeni öğrendim. Yalnız bu iletiler fazla kişisel oluyor:) Listemizdeki birinin ne yaptigini öğrenmek çok da gerekli mi yani diye düşünmeden edemiyorum bazen. Gereksiz işleri kendine görev edinmiş biri olarak biraz da bu konuya kafa yormak istedim. Fakat tüm bunları yorumsuz yazmak zorundayım çünkü af buyrun bu gözlemi kendi listemden yola çıkarak yaptım. En sona geldiğinizde nasıl kozmopolit bir listeye sahip olduğumu göreceksiniz ve kendinizden birşeyler bulacaksınız :)

Ne tarz bir MSN kullanıcısısınız?

1) Aşkımcılar: "Aşkım geldiiii", "Aşkım hasta olmuş", "Aşkım 2 gün yok:("
2) Locationcular: @work, @office, @school, @starbucks, kuaförde
3) Pozcular: "sapphire'de pek güzeldi", "bu gece nereye aksak acaba", "haydi gençlik dağa"
4) Gündemciler: "hepimiz Hrant Dinkiz", "Türk askeri Lübnan'da", "şerefsizler....."
5) İntizarcılar: "gidene kal demem asla", "seni Allah'a havale ettim", "sen beni değil kalbimi kaybettin", binlerce dansöz var"
6) Güftekarlar: bilumum bütün acılı şarkı sözleri
7) Öğrenciler: "dersss", "ben bu sosyolojinin taaa a.q.", "ödev yapıyorum", "bitmior bi türlü", "pazarla(ma)", "final haftası"
8) Countdowncular: Askere gidenler ya da bir yakını askerde olanlar: "şafak 153", yurtdışından sevgilisini bekleyenler, tatile gelen gurbetteki öğrenciler "son 2 gün", "çok az kaldııı"
9) Dialogcular: Arkadaşına ileti ile haber gönderenler: "kuşum gelince çaldır", ileti aracılığıyla kendi aralarında eğlenenler, atışanlar, şakalaşanlar, yardım isteyenler
10) Raporcular: Geçirdikleri günü bir cümleyle anlatanlar "çook yoruldum", "alışveriş çılgınlığı", "yağmurda rezil oldum"

Şimdilik ilk aklıma gelenler bunlar, daha bi sürü şey var da uykum geldi sonra devam edicem. Bu konuda ekleyecekleriniz varsa mutlaka bekliyorum:))


6 comments:

Cakko said...

annem sen 2 türü daha unutmuşsun
ya da sende o tarz insan yok dicemde imkansız

1.ÖLÜMÜNE TARAFTARLAR: örn: CİMBOMBOMUM BİRİCİK SEVGİLİM

2.SIYIRMIŞLAR: ileti örneği: kölem ol (bu ben oluyorum hihihihi)

senin yazdıın iletileri sölemiyorum bak ;)

kaplumkurbaga said...

Bende söle bişi var
bir kaç gruba aynı anda dahil olan multigrupçular
for instance:)
Nick ve hemen yanında;
çok hastayım, aşkım tv izliyorum, arkadaslar acilse çaldırın, binlerce dansöz var
yani her yola gelirim diye bir grup daha elklenebilir.

kaplumkurbaga said...

ekleme yapmak istiyorum
fransızca italyanca gibi herkesin bilmediği dilleri bilen arkadaslar özellikle o dillerde ileti yazarlarki sadece bilen diğer kişiler anlasın
kind of cool isn't it
bakın ingilizcede iseyarıyomu
hepimiz anladık

Cakko said...

hahaha multigrup olayına koptum ziziziz :D

gsquare said...

aa lütfn! bi de kendi reklamını yapanlar var nickinde! misal: http://www.webistem.com - gir de gör!, http://senbeno.com - yeni işlerime bak! fln fln =)

gsquare said...

... ve bi de "ne dinliyorum?!" hastaları var!